Poniżej znajdują się kolorowe zdjęcia przedstawiające najbardziej istotne etapy montażu zestawu oświetleniowego do licznika w aucie Golf 3/Vento oraz VW Polo 94-97 przed liftem. Wszystkie etapy montażu są szczegółowo opisane w dołączonej do zestawu papierowej instrukcji.
WYCIĄGNIĘCIE LICZNIKA Z KOKPITUSzczegółowy opis wyciągnięcia licznika w golfie III oraz Vento można znaleźć na stronie
www.lediker.pl w artykule
"Golf III/Vento - demontaż licznika" W VW polo oraz w Seatach wyciągnięcie jest duzo prostsze bo wystarczy tylko odkręcić dwa kręty w górnej części osłony licznika, wyjac osłonę i potem tylko dwa wkręty mocujące licznik.
ROZDZIELENIE TARCZ OD PRZEDNIEJ CZĘŚCI OBUDOWY LICZNIKA1. W liczniku VDO 91-98 lub Motometer z lat 92-94 ściągamy białą osłonkę z zatrzasków i wyciągamy zieloną lub czerwoną folię pod osłonką. Wykręcamy równiez dwie żarówki w tej osłonie.
2. Odkręcamy wszystkie wkręty z tyłu obudowy, aby oddzielić płytę elektroniki z tarczami od plastiku z przednią szybką.
3. W nowszych licznikach Motometer z lat 95-98 zdejmujemy tylną ściankę podważając wszystkie zatrzaski. Jest ich w sumie 9. Wyciągamy zieloną folię, która nie będzie juz potrzebna i odkręcamy dwie żarówki.
4. W licznikach TRW ściągamy z zatrzasków białą część obudowy z żarówkami, wyciagamy zieloną folię, która będzie pod tym elementem. Nastepnie ściągamy z zatrzasków tylną osłone licznika.
5. Aby był swobodny dostęp do wewnętrznej strony osłony licznika z szybką należy odłaczyć płytę elektroniki wraz z tarczami od obudowy. W tym celu trzeba odkręcić osiem wkrętów zaznaczonych na zdjęciu.
PRZYKLEJENIE PASKÓW Z DIODAMI LED6. Przed przyklejeniem pasków z diodami LED należy przeczytać poniższe 4 porady, ponieważ klej na paskach jest dość mocny i najlepiej zrobić to od razu poprawnie.
7. Na początku należy sprawdzić, czy paski świeca. Można je podłączyć do akumulatora: brązowy lub biały kabelek do minusa i zielony lub czarny do plusa. Jest to o tyle istotne, że nie przyklejone paski łatwiej reklamować w przypadku uszkodzenia np. w transporcie. Gdy paski będą przyklejone to może być z tym problem.
8. Kabelki z płytką regulatora i wsuwkami muszą być po stronie zakończenia blaszek metalowych pokazanych na zdjęciu w punkcie 1, do których będziemy wpinać zasilanie. Zakończenia te są po różnych stronach zależnie od wersji licznika, dlatego koniecznie trzeba to sprawdzić.
9. Taśma ta ma być przyklejona do czarnego plastiku po stronie tarcz. Najlepiej gdy będą przyklejone tak jak na zdjęciu, czyli patrząc od dołu paski powinny częsciowo chować się w szczelinie i diody powinny być ledwo widoczne w szczelinie oryginalnego podswietlenia.
10. Gdy paski z diodami będą za bardzo wysunięte w stronę tarcz: - może być słabo oświetlona dolna część tarcz licznika, - dużo światła będzie padać na szybkę i wtedy przy mocnym oświetleniu będą widoczne różne pęknięcia i zarysowania - diody mogą być też widoczne przez kierowcę. Dlatego też paski są rozcięte na dwie częsci, aby można było je wkleic w szczelinie, które jest podzielona na dwie części. W miejscu gdzie była zielona folia przechodzą przewody zasilające.
11. Pozostało jeszcze podłączenie kabelków. Na jednym końcu pasków są kabelki z płytką regulatora i wsuwkami, które trzeba wsunąć na zakończenia blaszek zasilających podświetlenie. Czarny lub zielony kabelek to PLUS zasilania i należy go podłączyć do dolnej blaszki. Natomiast w liczniku TRW plus jest na górnej blaszce.
WYMIANA PODŚWIETLENIA WYŚWIETLACZYJeśli podświetlenie wyświetlaczy ma być inne niż zielone lub czerwone w przypadku seatów to należy wyciągnąć zieloną folię umieszczoną tuż pod wyświetlaczem. Poniżej przedstawiono jak to zrobić zależnie od wersj licznika.
12. W licznikach VDO 91-98 oraz Motometer 91-94 odzielamy tylną obudowę od płyty elektroniki podważając zatrzaski pokazane na dwóch kolejnych zdjęciach:
13. Jesli tarcze są montowane osobno to wyciągamy je tak jak na zdjęciu.
14. Nastepnie odkręcamy po 4 wkręty pod każdym wyświetlaczem.
15. Jesli tarcze stanowią jedną całość to najpierw odkręcamy 8 wkrętów tak jak w punkcie 14 i zdejmujemy tarcze.
16. W liczniku TRW najpierw należy ściągnąć obie duże wskazówki. Przed tym koniecznie trzeba zaznaczyć zerowe położenie obu wskazówek przy których czujemy opór, np. rysując kropki ołówkiem. Jest to bardzo ważne, aby później ustawić je w tej samej pozycji. Nie zawsze wskazówka będzie pokazywać dokładnie zero. Wskazówki ściągamy obracając je dookoła zgodnie z ruchem wskazówek zegara i pociągając jednocześnie do góry. Po kilku obrotach zejdą.
17. Teraz należy odkręcić zespół tarcz wyświetlaczy od płytki elektroniki. Jest 8 wkrętów pokazanych na zdjęciu.
18. Mając dostęp do wyświetlaczy wyciągamy białe osłony ze srodka oraz najwazniejsze, czyli zielony lub czerwony filtr pod wyświetlaczem. Składamy w odwrotnej kolejnosci. NALEŻY ZWRÓCIĆ UWAGĘ ABY NIE ZAMIENIĆ WYŚWIETLACZY!!!